lördag 2 november 2013

Allt har en första gång

Och i kväll var första gången jag varit på minnesgudstjänst om allhelgonaaftonen.

Så fint, så sorgligt, så fridfullt, så eftertänksamt och så fyllt av glädje.

Att kyrkokören var helt fantastiskt bra ja det gjorde bara besöket ännu mer angenämt.

Snörvlade, torkade tårar och snor, men log  inombords där jag att och lyssnade när kören gjorde såna fina tolkningar av bla "You raise me up" och "Halleluhja".

Sen kunde jag samla ihop mig och gå ner till lunden tillsammans med make och son och tända ljus för alla våra nära och kära som gick före oss.
(Och pappsen fick sig en extra tanke, då han skulle fyllt år just idag)

Nu ska vi äta cheesecake, dricka kaffe och titta på Så mycket bättre samt invänta nypremiären av mitt älskade brittiska drama Downton Abbey, en tvättäkta soff och tvkväll med andra ord.



 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar