fredag 27 juni 2014

En sån där dag

Ledig dag.
Åhhh, som den behövdes och var ruskigt efterlängtad efter ett längre pass sen midsommar av mycket jobb och ganska långa (fast roliga) dagar.
Vaknar så i morse efter en liten skön sovis, upp och tar en lätt frulle kopplar upp doggsen och ipoden och beger mig ut på promewalk med killlarna lyssnandes på sommar.
Härligt.
Hemma, där det blir mer java samt en go och lång dusch innan vi packar in oss i bilen för en tur över till ön (ja, jag kan inte hålla mig därifrån ens när jag är ledig - änna).
Marknad.
Lite sådär småmysigt OM det inte vore för den där sprickan i tanden som uppstod då hon inmundigade ett grovt rågbröd och det enorma åskoväder som drabbade oss så snart vi parkerat.
Nåväl.
Vi härdar och väntar ut ovädret.
Traskar sedan runt och tittar på folk och alla dessa braochhasaker som bara finns på marknader.
Hem sena eftermiddagen då det började kurra i magarna.
Middagsberedning.
Bäst hon står där och lagar och grejar samt stoppar in en krutong i truten så, vadddddåååå . . . . . . .
Jefla skit också - där sprack tanden.
Och hon behöver inte längre fundera över vad hon ska göra av skatteåterbäringen.
Varsågod herr tandläkare.
Ledsen.
Mmmmmmm.
Göra nåt kul då.
Ja, som att sylta, laga, fixa och greja.
Ut i stora frysen för att hämta råvaror.
Trodde hon ja.
Hardware är numera software.
Någon har glömt sätta i kontakten efter att vederbörande har använt uttaget, så alla mina bär, grönsaker och glass som låg däri (ca 400 liter) är numera historia.
Behöver jag säga att hon blev ledsen.
Hon grät.
Mycket och länge.

Jefla skitdag.
Nu tar jag en java sen går jag och sover.

Skulle jobbat istället.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar