onsdag 4 juni 2014

Lat eller Rationell ?

Sovmorgon, eller nåt åt det hållet i alla fall.

Dottern hemma igen och jag får ledigt från den tidiga hundpromewalken vilket gör att hon kan ligga kvar i bingen ända till halv sju.
Men, trots att jag har gott om tid så räcker den knappt till, tiden alltså.
Får stressa som en halvtok dom sista minutrarna för att komma iväg då jag bestämt att avgång från grönalund ska ske.
(Och ändå är jag ruskigt snabb tycker jag själv)
Men, igen, då jag har kniven på strupen då jeflar anamma går det med raketfart.

Typ en tidig hundmorgon.

Klockan ringer tio minuter före sex.
Snoozar fem - upp fem i sex.
(Försöker få så mycket sömn som möjligt då det sägs att man blir snygg av det, å jag väntar å väntar å . . . nån gång kanske det ger resultat.)
Påklädning av redan framlagda paltor.
Raka spåret ut i köket och sätter på kaffe.
Morgontoalett - vilket innebär, förutom kissen alltså, tvättning, lite kräm i fejset, ett stryk med mascaran (bara på överfransarna, går snabbast så), uppsättning av hår (nix kamning, syns ändå icke).
Ut i köket och häver girigt i mig några klunkar av kaffet.
In i kammarn och väcka djuren - hundungarna alltså.
Dra ut ovannämnda ungar på morgonpromenad - klockan är nu 06.15.
Hemma efter några kilometers tvångspromewalk och uret landar nu på ca femton minuter i sju.
Kuckeliku.
Skvätter i mig det sista av kaffet i muggen och slår upp resten på termoditon.
Tar termomuggen och den redan igår kväll gjorda frukostmackan och min jobbpackning och ger mig av ut till griffin.
Startar upp och kör ut mot bron och över sundet som oftast är bedövande vackert så här om morningen.
Ja, så slurpas det kaffe, tuggas macka och lyssnas på morgonpasset i fyra mil då.
Framme och ombytt till ungefär halv åtta.
Inte så illa pinkat av en ruskigt morgontrött människa va.! ?

Och med åren har hon även blivit kvällstrött.
Typ, jämt trött - eller nåt.

Tjineling och kramelikram, nu ska hon strax koja.





1 kommentar:

  1. Själv studsar jag upp ofta före klockan ska ringa (06) Vaknar pigg MEN är ju så in i bövelen trött på kvällen��

    SvaraRadera