söndag 29 juni 2014

Fulväder

I dagarna två.

Vad gör man då ? ?

Ja, man kan ju till exempel fynda en dunpaj som mycket väl kan bli sommarens bästa investering.


Sen kan man ringa in flickorna.
Vilket hon också gjorde.
Vi åt pulled pork, sippade några glas tinto och spelade sen spel.


Som "Med andra ord".
Och det vet väl alla att En typ värdefull legobit är en GULDTACKA.
Sen smaskade vi tårta och drack kaffe såklart.


Fuldagar eller findagar så bakas det på grönalund.
Denna helgen inget undantag.
Det blev såväl surdegsbröd som små ljuva drömmar.


I dag hade hon smaksatt drömmarna med lavendel.
Så himmelens gott så.


Och mallig kan man vara och är över att orkidén som fått noll skötsel bara blommar och blommar och blommar.
Ja, jag är mållös.
Ställde den i tvättstugan i höstas, glömde bord den till i våras då jag noterade att den började skjuta skott. 
Tar ut den i rummet och där bara börjar den tokblomma.


Häftigt.
Tror jag ska börja med den modellen på allt jag odlar.
Ignorera så kommer dom igång.


Promenera måste man trots fulväder och då kan man få se annan vacker blomsterfägring, vilket är ruskigt njutbart.


Sen har hon fått ljuvlig massage, städat ugnen (som får jobba mycket hårt), lyssnat på sommar (med Fredrik Wikingsson och det var kanonbra tom lite rörande då hon stod och snörvla när han bedyrade sin farmor sin kärlek - fint.), jagat och satt ut snigelfällor - nu jeflar är det världskrig på gönalund mellan mig och mördisarna. Dom har ätit min dill för sista gången.

Det var den helgen det.

Ja, nu ska hon ladda inför veckan som kommer.


Kaffe och lite söndagsglass sen tidigt i kojs.

Tjingelingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar