söndag 17 augusti 2014

Presenter

Att få presenter bara så där, när man minst anar det.

Blir sådär barnsligt glad och älskar när det inträffar.
(Jo, det är precis lika skoj att ge någon en överraskande gåva)

De senaste dagarna har hon fått flera sådana överraskande paket.
Först kommer dottern, efter att ha varit hos sin guru ?!!!! (min högst personliga reflektion) på "homeparty" och där hon köpte en bok till sin ömme moder med en dedikation från författaren till just modren.
Ja, jag ska läsa den, men frälst blir jag nog inte - glad är jag dock då det ju är tanken som räknas.
Och förresten, under har skett förr . . . . .

Så skickar jag maken till vår gårdsbutik för att köpa lokalt producerat kött till grillen då jag själv jobbade hela helgen och hem kom han med såklart gott kvalitetskött och med. .  . 
En stor påse mjöl.
Som han sa -
"Jag vet att du gillar den sorten och då den inte finns överallt så köpte jag en påse till dig"
Glad, jäpp, Orga Kvarn is da shit.

Så grillar vi om lördagsaftonen just det lokala och tillika ekologiska skidegoda köttet och, vaddå, då kommer Lisa o Rene, så trevligt.
Mer presenter.
Kniv och ett sånt där bra och klurigt verktyg som jag kan använda till att strimla rotsaker med - glad igen.
Och kvällen blev kanonmysig i all sin enkelhet, käk skratt och lite java på det.
Toppen.


Rik.
Ja det känns det som hon är när hon kan gå ut och hämta tomater, och.


En förfärlig massa finfin basilika.


Och laga till en pesto som hon blandar med den färska pastan och beströr med just de nyligen skördade goda tomaterna.


Mums

Söndag på grönalund , lite annorlunda än vanligt då maken tagit hyra på Sydfart för att ta henne med Kapten Nielsens hjälp upp till Stallarholmen, via Södertälje där dom stannar över natten.
Väl framme ska det lastas raps som skall gå tillbaka söderöver, närmare bestämt till Karlshamn.
Så, på grund av annorlunda söndagsrutiner blir det ingen glass till dessert idag - nä det får man efter "riktig" familjemiddag - de unga röstade på popcorn ! ! ! !
Galet - jag vet.
Men så får det bli.
Popcorn en söndag.
Wild and crazy så det står härliga till minsann.


Och såhär crazy tycker nog Lisa att vi ska bli om några år.
(Visst ställer jag upp, men kanske ett lite lägre träd - tål inte höjder och framförallt inte efter några glas tinto)

Visst är det en härlig bild som jag fick av just fina Lisa.

Tjingeling 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar