torsdag 14 augusti 2014

På östkusten intet nytt

Eller
Vad faen var det som hände - det är ju augusti redan och dessutom MITTEN av augusti.
Eller

Time flies

Ja, så är läget och det är som vanligt bara att gilla och hänka på.
Det jobbas fortfarande så det står härliga till, högsäsongen liksom vägrar att ge sig trots att det i sk normala fall borde vara lågsäsong på ön nu.
Men så är icke fallet.
Faktiskt inte utan att en börjar bli lite sliten nu efter några månaders hårdköra.
Puh.
Men, snart så är det över om inte i morgon så nästa dag eller nästa eller . . . , så det är bara att hålla i och ge järnet dom sista veckorna fram till skördefesten som avslutar vår säsong.
Sen ska hon ta en liten semester och klura på vad hon ska hitta på härnäst.
Kanske hon blir hemkokerska, lyxhustru, diskare, egen företagare, eller miljonär - har inte riktigt bestämt mig.

Förtvivlat kul är det i vilket fall, att se och höra nöjda kunder är så himla nice, älskar det.
Och faktiskt gott folk, fick vi inte ett fint brev härförleden med både hurrarop och ett gammalt recept med fina anor.
Att kakorna dessutom visade sig vara jättegoda gjorde inte saken sämre och faktum är att dom nu har blivit riktigt populära bland fikafolket.

Sen sist då ?

Tja jag har köpt mig en stor och stark assistent - vilket glädjer mig nåt oerhört.
Nu kan jag köra stora tunga degar på flera liter, vilket den gamla inte fixade.
Fast jag älskar dom lika mycket, tro inget annat, den ena går till hardcore och den andra till maränger och mjuka kakor - alla behövs och olika är bra.




Stora starka kroken.


Vetebullar


Skållat lantbröd.


Rågsuris


Så har vi lyssnat på musik av olika sort och stil.
Samt stadsfest i vår lilla stad och massa roligt umgänge med kompisar från både nu och förr.
Himla kul.


Trum SM, duktiga som bara den och ovan ser vi vinnaren som är blott arton år.



Arton år är knappast farbröderna i Kebnekaise då dom hållit på sedan tidigt sjuttiotal (med nåt brejk mitt i), kan vara typ farfar/morfar till trummispojkarna.
Bra var det i alla fall, gillar den där elektrifierade folk/progg musiken.


Gillar även rockabilly vilket vi var och lyssnade en annan kväll till sonens stora glädje då tremänningen är med i bandet som uppträdde den aftonen.

Har försökt lyssna i kapp på några sommarpratare men inte hunnit med mer än en tredjedel, har bland dom tjugo fått mina favoriter vilka jag varmt kan rekommendera följande.

Fredrik Wikingsson
Dregen
Johan Theorin

Börje Salming
Christian Falk
Bea Uusma


Och dom som jag hittills gillat absolut bäst är det jämnt skägg emellan, trots ruskigt olika typ av program, två ettor !!!!

Jesper Rönndahl
&

Agnes Wold


Kanoners 



En tur i min eftersatta trädgård.


Men ser man på.
Det finns björnbär här.

Nu har vi inte en sån exceptionellt stor trädgård som kan tros då en inte ens vet vad man har däri, nä den är bara sådär härligt vildvuxen och stökig.

Och jag älskar den.


Tack för titten kära allehopa.

Tjingelingen och Kramelikram 

1 kommentar:

  1. Avis på björnbären, då marmelad av dylika bär är en stor favorit. Jag har inte lyssnat på just några sommarpratare ännu, men i dag har jag lyssnat på Nathalia Edenmont och tyckte hon var bra (fast jag inte visste vem hon var innan jag lyssnat och sedan googlat)

    Trevlig helg på dig!

    SvaraRadera