torsdag 31 juli 2014

Fyrtioåtta timmar off

Och en skön hemester.

Efter jobb måndag å tisdag vankades det ledigt onsdag å torsdag då helgen består av bakning.

Vaknar tisdag morgon av ett sms från blodcentralen där dom undrar om jag kan komma upp å bli tappad eftersom dom är lite kort om blod.
Såklart jag kan, också hastar jag upp och blir av med nån deciliter.

Promenad sen samt lite blomster/tomatvård innan det är dags för en tidig måltid på grönalund.

Maken ska delta i en löpartävling (å springa med en nyäten mage går fetbort) och sonen ska till trafikskolan där han håller på att ta moppekort.


Vi slår följe cykelledes in på stan då dottern och jag passar på att bevista ett av den lilla stadens uteställen där vi läskar våra strupar,knaprar nachos och spelar musikquiz.
Går sådär, vi hamnar på tredje plats.

By om by droppar så familjen in och en stunds samkväm tar vid innan vi cyklar hem igen.


Torsdag och vi beslutar vid frukosten att vi drar över till ön på badutflykt.


Denna gång åker vi dock söderöver och destination Grönhögen.


Helt fantastiskt skönt.


Och, gott folk, trot eller ej.
Men.
JAG BADADE


Gick liksom inte att motstå.


Och då vattnet inte bara var rent utan även ljummet så blev det som det blev.

Hon plumsade i.



Några timmar senare på hemväg gör vi en liten detour till den gamla träskofabriken på samhället.


Där har farbrorn, nere till vänster i bild, tillverkat träskor sedan 1973.


Och inte krävs det nån personal heller.


Inte så stort urval, men det var gediget och kolla in skylten.
Så fint alltså, tron på hederligheten och sin nästa.


Trots det ringa urvalet hade jag svårt att välja.
Dom röda eller dom röda ?


Jag tog dom röda - till höger.
(Bjuder på rasbenen, ska dock icke bli någon vana)


Svänger sen in i Färjestaden på hemväg då vi behöver köpa lite till kvällsvarden vi ska bereda senare.
Och glassuget slår då till med full kraft för både fä och folk.


Oj, vad gott det var då.

En ruskigt god dag och ledighet till ända.

Familjemys när det är som bäst - himmel vad jag älskar såna dagar och min fina familj.

Tjingelingen och Kramelikram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar