söndag 27 juli 2014

Snackis

Alla pratar om den - värmen.

Hettan slår nya rekord och folk svettas å stånkar, pustar och ligger i blöt för att klara dagen, ja faktiskt inte bara folk, utan även gosedjuren tager sig understundom ett dopp.

Utom undertecknad.

Jag lider inte alls av värmen utan trivs mycket bra i detta klimat och badar ja det gör jag för att bli ren, för nöjes skull - njeee.
Är ju högsäsong på jobbet och jag är inomhus många och långa dagar och vad temperaturen är därinne, ja det ska man kanske inte spekulera i.
För faktum så är det såpass att hon blir lite fuktig i hårfästet och på ryggen, men med trettio grader (plus nån till) ute och det samt fem ugnar och en spis på, så blir det ju lite varmt å gött i bageriet.




Så kom min lediga helg och vädret bestod så vad passar väl bättre än att ta en tur med Sydfart.



Vi "mönstrar" på och lägger ut.


Puttrar ut i Kalmarsund i det vackra vädret.

En lisa för själen är det allt att i sakta mak puttra fram på den gamla damen, sitta på däck och kuckelura och filura.
Precis vad hon behövde en ledig dag.





Vi fikar och badar.





Ja alla andra badar, inte jag.




Så puttrar vi hemöver sent om eftermiddagen och den dagen får fem ankare av fem möjliga.

Och om aftonen vankades det storgrill med trevligt folk, skratt och mys.

En ruskigt skön helg till ända och hon är laddad och taggad inför arbetsveckan som kommer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar