tisdag 8 juli 2014

Klockan är närmare midnatt

Jag har precis somnat "på riktigt" då Tyson hoppar ur sängen springer ut i hallen och börjar tokskälla nåt alldeles förskräckligt.
Seg å trött hasar jag mig upp då det är  omöjligt att göra annat under rådande omständigheter.
Ut i hallen där Tyson står i fönstret och skäller och skäller.
Går fram och tittar ut och . . . . .
KOR eller kossa närmare bestämt.

Alltså, det är nåt med mig å kor.

Jaha, hoppa i jeansen å ut å kolla läget då.
Verkar som ungdjuret är allena i trädgården, men jag kan höra flocken längre bort.
Och gott folk, jag lovar 15 kossor som formligen vrålar efter sin kompis - dom hörs.

In och ringa bonden och berätta att telningarna är på rymmen, sen ger jag faktiskt sjutton i dom och går till sängs. 

Ska ju liksom snart upp igen å nån timme ryggledes vill jag allt ha per dygn.
Men somna, ja det går sådär bra.
Som sagt ett stort kogäng som gör byn om natten dom hörs vill jag lova.

Och ja, morgonen var seg om någon undrar.

Om man tittar ruskigt noga kan man se en ko och den kon står under vårt äppelträd och blänger på mig som står där i natten med rufsigt hår, jeans, nattlinne å träskor samt en något vindögd blick.
(Inte undra på att dom skrek de stackars kreaturen)

Mer från uteliggardjuren fronten.

Kan rapportera att mitt snigelkrig går framåt, jag leder knappt och di fulingarna trillar rakt i mina fällor.

Tar gamla yoghurtburkar som jag gräver ned en bra bit i marken.
Fyller burken typ lite mer än halvfull med fulöl från ica och, lalalala där kommer snigeln sniglandes å känner bärsdoften å trillar i.
Hahaha, där fick dom för att dom käka upp min dill, min salladslök och ........

"Lilla snigel akta dig, akta dig annars tar jag dig"


Annars är jag en ganska så snäll och timid människa.
Om än, för aftonen, något lite tröttare än vanligt.

Tjingelingen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar