tisdag 15 juli 2014

Födelsedagar och andra dagar

Skönsång och paket om tidiga morningen vilket följdes av en mysig hotellfrukost tillsammans med mina underbara barn.
Jajamensan hon fyllde år - fyrtioåtta stycken.
Huvvaligen så fort det går när man har roligt, nu tippar det över på andra halvlek ju.
Kan väl knappast säga "mitt i livet" längre för sannolikheten att en ska bli hundra är inte så stor.
Gäller att gasa på och inte mesa nu då.


Frukosten var sådär bra.
Och ni som känner mig vet att jag är något av en äggröresnobb och roar mig med att äta runt och betygsätta dom.
Denna fick två svagt kacklande hönor av fem möjliga.

Sällskapet var bäst.


Kramade ajö till barna och hoppade på tåget som tog mig till västkusten där resten av födelsedagen (och helgen) skulle tillbringas.


Maken mötte upp och vi satte oss på en uteservering och svalkade våra torra strupar med varsin öl innan jag tog vagnen och han cykeln hem.

Hemma väntar vi in dalingarna som kommer och förgyller vår helg.


Så beger vi oss om aftonen till Gothia Towers där vi åker upp och njuter av goda räkmackan som hon önskat sig till kvällsvard.


Trötta var vi så det blev en lugn och förhållandevis tidig afton.


Lördag, shopping, strosning och umgåsning så mycket vi bara hinner.
Dricker en och annan go drink och äter hyfsad middag på en turkisk restaurang samt avslutar kvällen med en schysst film - en Tarantino.

Söndagen skingras vi alla och det vankas vardag och jobb igen.

Födelsedag även på jobbet vilket innebär en ohygglig massa tårtor och långa dagar - men vansinnigt roligt såklart.

Tisdag kväll och det hon orkade efter jobbet var att dra på sig snigelhandskarna och ut för att vittja fällorna som var överfulla.
Tog av ren och skär medmänsklighet ingen bild på det då det är alldeles på tok för snuskigt - även för moi.

Notera mönsterpassningen, ränder, prickar å leopard.

Två lediga dagar väntar.
Lediga!? nä men lönebefriade :-)

Tjingeling och kramelikram.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar