lördag 29 december 2012

Flera dagar


Utan att blogga.
Skäms på mig.
 
Sköna lata dagar har det varit utan för mycket ansträngningar.
Ätit massor av julemat, snaskat gottis och läst är väl ungefär vad man gjort, jo en och annan stilla promenad med hundungarna också såklart (fast ingen av oss har gillat det eftersom det regnar å regnar å blåser å regnar å.... är ett riktigt skitväder).
 
Men på annandagen for jag in till gymmet för lite rörelse, en vill ju äta ännu mera godis.
Inkomster och utgifter ni vet.
 
Och där var jag så gott som ensam.
En ensam själ som lufsade sakta fram på löpbandet jämte mig, sen kom det några till iofs men det var ändå ödsligt tomt dänna uppa.


 
Tre dagar efter att jag fått denna vackra tulpanbukett av farfar har dom nu nästan nått sin kulmen i "vackerhet".
Lovely.
 


 
 
På fredagen blev detb så äntligen lite bättre väder.
Inget regn och fyra härliga minusgrader.
Tog så med mig doggsen på en lååång och ruskigt skön promenad och som för att toppa lyckades vi pricka in solnedgången som ju är så vacker att det nästan gör ont i hjärtat.
Det är såna dagar som gör att man står ut denna årstid.

 
Å nu är vi trötta på julemat så vi lagar burgare, nästan lika goda som på Fuddruckers som är vårt favoritburgerställe.
Coleslaw, hemgjorda pommes, såser, burgare och surdegsbröd = gott.
 
 
Dagen, lördagen, drog jag i gång förhållandevis tidigt, med att fara in och gå på ett bodybalancepass. Så skönt, för såväl kropp som själ.
Sen hem och lösa melodikryss, dricka mängder med kaffe och sen en lång godusch.
Några sprut bakom örat med favvoparfymen blev det också..  :-)

 
 
En försvinnande mumsig hallonsmoothie mixades sedan ihop och som synes hinner jag knappt slå upp den förrän en liten hand kommer smugandes och nyper ett glas.
Försvinnande var ordet.


Och för att liksom utjämna det hela så håller jag nu på att koka lite mer godis, man kan ju inte bara vara hurtig och nyttig.
 
Änna.
 
Kramelikram och fin lördag önskar jag er alla.








 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar