måndag 17 december 2012

Ytterligheter

I går en loj och skön söndag i dag en jefla måndag som startade i raketfart.


Gårdagen var alltså en mycket lugn historia så som dagar efter en rolig kväll och natt ska vara.

Sydfartsfesten var alltså ruskigt rolig, vi åt sååå gott, skrattade och snickesnackade så luften nästan tog slut, samt musikquizade och humppatävlade - sen tyade vi inte mer.
Söndagssovis, lätt promenerande, städande av festlokal, hämtning av utlånade hundungar, enkel matlagning och mycket tv tittande - det var söndagen det.

Måndag och som vanligt far Micke mot västkusten klockan jättetidigt, typ 05.00.
Jag vaknar ett tag senare med ett ryck, konstiga ljud.....
Larmet som larmar att det inte är i bruk.
Springer yrvaken upp och vimsar runt letar ficklampa och försöker klä på mig i kolmörkret - samtidigt.'
Gick sådär.
Nåväl med tröjan ut och in och med håret på ända och ögonen har nätt och jämt kommit på plats, såg nog ungefär ut som en syster till Marty Feldman, kunde jag så konstatera att det inte var nåt fel på vår central.

Kolsvart även ute, så min brighta hjärna förstod ganska snabbt, trots den tidiga timmen, att det inte bara var på grönalund det var svart.
Visade sig senare att jag hade rätt, det var en himla massa strömlösa hushåll, hela Ön samt en stor del av fastlandet närmare bestämt.
Många människor blir det.
Får ihop morgonen i alla fall och far i väg på mitt jobb för dagen som kom på lite hastigt där om morningen då Lisa ringde och behövde en jobbarkompis, klart jag kommer.

Och eftermiddagen var lite com si com sa, dottern skulle skjutsas till doktorn med ett svullet och mycket fult inflammerat finger som gjorde jätteont.
Samtidigt vill sonen bli hämtad vid skolan och få hjälp med sin praoplats som verkade gå åt pipan och hundarna behövde walkas och lite mat skrapas fram ur skåpen för att tillredas och....
En sak i taget blev det.
Joakim tog bilen och körde i väg dottern och hem sonen, jag walkade doggsen och sen hem och jaga en hel fu....ing skola för att få nån reda med praon.
Gick sådär, typ skitdåligt.
En hel skola som flexar visade det sig, ingen kvar klockan eftermiddag, ringde alla från rektorn ner till kontoristerna samt lärarrum, inget svar.
Så, fixar lite krubb, äter och sen är det trummning på schemat.
Tillbaka hemma ger jag upp telefonerandet och mejlar istället och varskor min ståndpunkt och vad jag tänker göra.

Så, finally.

Lämnar hemmet och far in till stan och min underbara timme på gymmet - Bodybalance.

Underbart.

Tisdag i morgon, härligt.

Kramelikram på er kära allehopa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar