fredag 12 april 2013

Man får ta det onda med det goda

Typ.
Detta ruskiga regnande som pågått hela långa dagen.
Ljuset i regntunneln (tunnelen på kalmaritiska ;-), är dock.
Snart är all snö borta.
JIPPI
Så det får gärna regna hela natten också beställer jag sol och värme till i morrn´.
Deal?
 

Och sedan sist då?
Ja, gullvippans födelsedag blev bra, trots att det var mitt i veckan och en del inte kunde komma loss.
Några tappra snyggingar partade dock loss och gjorde stan osäker den natten.

 
Men innan dom gav sig ut så bonnades det med lite gott i magarna.
Smörgåstårta, laxpaj, frukt och ost, marängtårta, chokladkakor, och rulltårtsbakelser stod på menyn och allt sköljdes ned med såväl kaffe som cider som vin.



Under fliken
"Kan själv", men i detta fallet något ofrivilligt, kan vi numera stoppa in s m ö r.


 
Jajamen.
Tappade koncentrationen ett ögonblick då jag höll på förbereda gullvippans bjudning och glömde således helt bort grädden som stod och vispades.
Resultatet kan ni se här ovan.


 
Ja och eftersom jag är som jag är........,
Kan själv, gör själv och vägrar köpa det jag kan tillverka på egen hand såsom saft, sylt, bröd, olika inläggningar, såser, bröd, kakor osv osv.
Ja ni som känner mig vet hur jag är.
 Har fått många gliringar under årens lopp för det, men så är det och jag bjuder på´t.
MEN.
Denna gång var det inte riktigt planerat, men rackarns så gott det blev.
Hemlagat smör*.
 
God fredagskväll kära allehopa, nu vankas det lamm på grönalund till kvällsvard och i morgon ska det dejtas i "pökbacken" minsann.
 
Tjingeling och Kramelikram
 
 
* Nu var jag lite busig och sparde inte vasslen till nästa brödbak och inte heller tvättade jag smöret, som man ska, det ni, snacka om att man är wild & crazy så här på gamla dar.
 

 
 

2 kommentarer:

  1. Herregud vilken supermorsa du är!!! Men att du skulle börja kärna smör trodde jag aldrig. Ha ha. Kram till er alla

    SvaraRadera
  2. Kära du.... Kärna å kärna hmmmmm, ska vi låta vara osagt. Testa själv vetja, för gott blev det 😃. Kärnat eller ej. Puss Puss å take care :-)

    SvaraRadera