torsdag 22 maj 2014

Dofter

Alltså, det är inte mycket som slår doften av nyklippt gräs.
Skulle möjligen vara syrenerna då.
Eller liljekonvaljerna.
Eller. . . . . 
Rent omöjligt att välja, tar alla faktiskt.
Underbar årstid är det i vilket fall och som för att toppa så är det kalasvarmt, 25 grader, å strålande sol från en klarblå försommarhimmel.
Då trivs hon.
Jobbade helgen tom i tisdags så har kunnat njuta riktigt ordentligt minsann.
Arbetat har jag iofs gjort i alla fall, fast då hänna hemma på grönalund.



Altanen är skurad, likaså möbler och dynorna.

Tomater, paprika, gurka och chili är utplanterade/placerade i växthuset.
Pelargoner, lottor och lavendlar har också flyttat ut på sina platser.


Grävt och rensat land.
Klippt gräset.


Skogspromenerat och insupit liljekonvaljdofter.


Bakat i mängder.
Nötmarängbottnar.
Anslag.
Matbröd.
Bountybollar.
Sockerkakor.
Vetebröd.

Mer som gör mig glad dessa dagar.


Är mina nya fina träskor.
Ut med de gamla och på med de nya prickiga och glada.



Och för att jag inte bara ska gå och nosa i naturen och sucka och snörvla så införskaffade jag mig en ny wunderbaum som jag hängt in i Griffin och som inte bara skänker väldoft på min väg till jobbet.
Nej, den påminner mig också om vår senaste resa till mitt favvoland wht so ever.



I morgon fortsatt ledig.
Ja faktiskt går jag inte på förrän på måndag igen.

Njuter för fulla muggar.

I morgon ska det bakas tårtor.

Tjingelingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar