torsdag 27 januari 2011

Då var det dags igen

Den årliga fågelräknarhelgen, vinterfåglar inpå knuten, drar igång i dag.
Så, lite extra fjäskande nu då, med hemgjorda fettbollar upphängda i träden för att locka hit extra många arter.
Har varit med flera år i rad och jag tycker det är buskul.

Kunde man inte tro för några år sen.
Å andra sidan kunde man inte heller tro att jag skulle komma att bli en snudd på fanatisk hundmänniska.
Men det är jag nu alltså.
Vojne, vojne.

Herrens vägar äro outgrundliga.

Skitkall men ohyggligt vacker dag. Strålande sol och inte ett moln på himmelen.
Vi går och går och går och går......

Svullen är jag nåt så in i bomben. Har förstås med mitt rökstopp att göra. Och varför kroppen reagerar så det vete hunnan.

Är det nån som har en bra förklaring på det och hur länge jag ska vara sån här så tar jag tacksamt emot den.
Avskyr situationen, får knappt på mina ringar på fingrarna, byxorna korvar sig och magen blurrar, känner mig som en spärrballong.

Ett litet paket blev det till middag i dag, man får förgylla vardan så gott det går.

Och i paketet låg det potatis, lax, torsk, morötter, purjo, tomat och lite bacon.

Gott tyckte vi alla.

Nu blir det en liten kvällswalk och sen svimning.

Snart helg igen, vart tog veckan vägen?

Kramelikram på er alla.

2 kommentarer: