tisdag 4 januari 2011

Nöttajm

Nu, den här tiden på året, är det min nöthögtid.
Älskar nötter i alla dess former, hassel, valnöt, cashew, jordnöt ja så gott som alla nötter slinker ner hos mig, dock med ett undantag - paranötter.
Knäcker så in i bombens med nötter att jag i slutet av januari brukar ha en fin valk efter knäckaren i högernäven. Den berömda knäckarvalken, berömd i hela hushållet.

Böcker är något annat jag är storkonsument av så här års. Plöjer bok efter bok. I kväll ska jag äntligen börja på min efterlängtade julklappsbok av Peter Robinson  Bad Boy.
Och efter det väntar Vi, de drunknade av Carsten Jensen sen efter den väntar .......
Hmm, har för många bra böcker som väntar tror jag minsann.
Micke, han fick sig något oplanerat en överliggare i Washington. Trubbel med planen så han blev försenad ut och missade anslutningen på Dulles, ja så då blev det hotell.
Nu ska han, om allt flytit, då äntligen vara i Houston Texas.

Yrskallig, illamående och med lätt magvärk fick jag sätta mig ned. Suttar på pastillen i munnen och undrar vad som händer.
Jamen, vad faen. Ska jag inte tåla en simpel liten nikotinsugtablett. Jag som rökat röda prince i så många år och dom är det mer ösa i än dessa minttabletter
Inte vet jag vad som hände. Fick i alla fall spotta ut tabletten för det gick bara inte.
Ja, så är det.
Nu gör jag ett nytt försök och denna gång ska jag vinna över tobaksjävulen. Jag bestämmer över mig, så det så och nu är det bestämt. Jag slutar.
Det var inget nyårslöfte. Oh, nej. Detta har jag gått och grunnat på sen mitt misslyckande i somras. Bådat motivation, kraft och jävlaranamma. Köpte alltså tom hjälpmedel, men dom är ju sådär. Men, det kanske blir bättre eller så går det ändå.
So far so good.

Mina nötter och mina böcker väntar på mig så det blir tjingeling och kramelikram på er alla.

Och du sänd mig en rökslutartanke så blir jag glad och peppad.
Stenmark gör mig glad.

3 kommentarer:

  1. Supportar dig fullt ut mitt hjärta. Väl framme i Houston, utan resväska... (3 ombokningar kanske förklarar detta).

    SvaraRadera
  2. Varför sluta med nåt som gått så bra i alla år???

    SvaraRadera
  3. Det kommer att gå bra!! Kram Eva

    SvaraRadera