söndag 23 januari 2011

Jaha

Är det inte det ena så är det det andra, sa flickan, blödde näsblod.

Började i går kväll.

Ingen mottagning/bild på tv:n däruppe.

Ja, vad gör väl det, vi klarar oss. Funkar säkert i morgon, inget bra på burken i alla fall.

I dag.

Fortfarande inga kanaler.

Fixar och trixar, stänger av, drar ur, kopplar i, resetar, osv osv.

Ingen bild.

Ringer Robert.

Får köa, läänge, innan jag får prata med Robert.

Robert är kass.

Allt han föreslår har jag redan testat och det funkar ändå inte.

Mitt sista hopp, köpa ny antennkabel.

Åker mot Clas från Insjön.

Köper kabel och far hem.

Kopplar in.

Nix, noll bild.

Ganska irriterad, men med en dåres envishet fortsätter jag felsökandet.

Tänk, tänk.

Ok, leta upp gammal box.

Letar och hittar så äntligen gammal box.

Kopplar in gammal box.

Åh, spännande.

Ska det funka???

Yes, äntligen bild.

Puh, det var det det.

Ny box död, gammal alive.

Laga middag nu äntligen, magen börjar kurra.

Bäst jag står och skrubbar mina pärer och kycklingen småputtrar i lergrytan inne i ugnen så blir det kolsvart och allt dör.

Nämen, va faen nu då.

Propparna har rykt.....

Allt svart, ugn, spis, lampor, ja name it.

Fram med ficklampa och ut då.

Lufsa ut i skummet och halkan (utebelysning också död).

Framme vid proppskåp och byter proppar.

In och fixa klart middagen.

Färdigätna och uppdiskat.

Ok, skönt klar, nu en stund vid datorn.

Trode jag ja.

Död computer.

Ok, fattades bara det.

Luttrad tar jag mig så an den.

Fixar och trixar och får i gång den efter ett tag.

Men nu måste det väl vara bra för i dag i alla fall.

Nu var det slutvisslat sa han som fick flabben i cykelhjulet.

Ny härlig och fantastisk vecka väntar runt hörnet, kan bara gå uppåt nu.

Kramelikram

Köpte en bukett på hemväg från Clas och den gjorde min dag.

4 kommentarer:

  1. mag knip.... (sa den frånvarande teknikern)

    SvaraRadera
  2. jo, en sak till, hur många akronymer finns det svenska/engelska? tänker på de fåniga och påtvingade "passwords" som måsta matas in för att kommentera... for what??

    SvaraRadera
  3. Oj, många finns det. BMI, REM, IBM, und so weiter.

    SvaraRadera
  4. Lagen om alltings jävlighet.... Håll ut kära syster,du är toppen! kram

    SvaraRadera