fredag 14 januari 2011

Ett kungarike för en cigg

Nu är det tungt.
Så sugen som jag är i dag, nr 11, har jag inte varit sen starten.
Kanske dom sista nikotinresterna som ska ur kroppen!?
Ja, vad vet en gammal mässjänta som jag......

Men ge upp det tänker jag inte, finns inte på kartan.
För det är ju som bekant fotvårtor och mjäll som är ungefär det enda som man inte får av rökning.
Och det kan man väl stå ut med, det är resten jag är rädd för att drabbas av.
Så, inga cigg här trots att det är tufft.
Men livet är tufft så det är bara att gilla läget och stå ut tills suget har lagt sig.

Äter som aldrig förr.
Har väl kanske fått nya smaklökar.
I kväll ska jag laga nåt riktigt gott och faktiskt ta ett eller två eller tre glas vin.
Måste ju testa hur det funkar också.

Det ska ju som bekant vara gött och leva så det goa ikväll blir.
Baconlindad fläskfilétournedo, grönpepparsås. rostad palsternacka & potatis samt en fräsch sallad.
Sen är det inte helt uteslutet att det kan bli en bit pecorino/manchego + ett litet glas port till "spåret".

Smörjer kråset minsannn, vojne, vojne.

Förresten, så åkte all jul ut idag istället för i morgon som planerat. Plockade bort stakar, stjärnor och ner med julegardiner, känns skönt.
Fräscht med nya textilier och putsade fönster.
Nu är våren inte långt borta, ja, åtminstone inte ljuset.

Trevlig kväll kära allehopa.
Ta nåt gott och njut, här och nu gäller. Vad morgondagen har i sitt sköte vet man inget om.

Kramelikram

Tur Stenmark finns, så man får sig ett garv när man som mest behöver det.

3 kommentarer:

  1. Vad du är duktig att laga mat fast Micke är borta! Gissar att jag skulle leva på fil och smörgås om jag var ensam (detta är kvalificerat ljug, jag levde ju ensam i 1,5 år när jag skilde mig. På barnfria veckor åt jag räkor och drack vitt vin, fan så mycket godare än fil och smörgås men det låter ju inte så bra men jag lovar, det var som balsam för både kropp och själ)
    Du kommer att klara det, ge för i bövelen inte upp!

    SvaraRadera
  2. keep on fighting honey, helt rätt med "möe mad o god mad"
    puss

    SvaraRadera
  3. Micke&Marie (låter som en pop-dou från 60-talet) ;-)
    Fil å macka blev det på den barnfria tiden, nu måste jag laga. Då blir det gärna "möe mad o go mad".
    Dieten med räkor och vitt vin låter mycket lockande, kanske prova. En vecka falukorv, en vecka räkor, balsam behövs.
    Vikten tar vi senare....

    Ge upp. Nej, sällan.
    Har jag kommit så här långt så ska jag jävlar i mig ro han i land oxå.

    SvaraRadera