fredag 13 maj 2011

Glada grisar

En glädje för en husmor det är att laga mat av bra råvaror.
Har man en gång ätit högkvalitativ mat, då är det mindre roligt att tvingas köpa mindre bra produkter.

Jag har haft turen att kunna köpa både kött, grönsaker, ägg och kött av mycket hög kvalitet. Nu var det dock ett tag sedan jag fick tag i just kött eftersom det blivit himla populärt med närproducerat och ekologiskt så det har helt enkelt inte räckt till.

Men så i dag var jag och hämtade en finfin ekologisk glad gris (ja inte nu längre) och det, det gör mig glad. Nu kan vi grilla gott kött som inte behöver dränkas i diverse marinader och glutamatblandningar för att smaka nåt.

Och glad blir jag också när jag läser om att det nu äntligen anses nyttigt att vara storkonsument av kaffe. Minst fem koppar om dagen sägs halvera risken för bröstcancer.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar