lördag 21 maj 2011

Aj aj aj

Fy sautan så ont det gjorde.
Skulle flytta ett jäääättetungt bord som stod och blockerade altan för oss. Bar sig inte bättre än att jag tappa taget och det landade på mitt ben.
Trodde för ett ögonblick att det gått rakt av så ont gjorde det.
Trillade omkull och kved av smärta innan jag insåg att allt var efteromständigheterna ok. Inget av, bara ytligt.
Så kommer det typiskt kvinnliga (fåfänga) tänket igång.
-Is, hämta all is vi har och lägg i påsar, fort.
Mathilda ilar och hämtar det jag behöver och under tiden har jag linkat iväg och satt mig ned, Det pulserar och värker så in i bomben.
Lindar så ispåsarna runt benet och tightar till med en gasbinda och en tublinda.
Så, det borde ta ner lite av svullnaden och kanske eventuella blå/röd/lilamärken.
Så jäkla typiskt. Ligger inte inne med några rasben direkt och speciellt inte sedan mitt besök på den sk skönhetssalongen.
Och så detta då, toppen ha. Nu som kjolsäsongen är här och jag hade tänkt kränga på mig en snygg blåsa om en vecka och släppa ut spirorna.
Nu vete hunnan hur det bli med det.
Långklänning!?

Så, några powerwalks/löprundor eller långpromenader har inte kommit på fråga i dag. Blev en cykeltur in på stan och hem till Bonitas och mumsade tårta i stället.


Sprungit det har däremot kära maken gjort och som han sprang sen ny rekordtid för honom 1.44.19. Förra årets halvmaretid förbättrade han med en 6-7 min tror jag minsann.
Stolt hustru linkar omkring på grönalund och längtar.


Och överlevde gjorde vi också, jorden har inte gått under ännu så vi får väl räkna med att vi klarar oss. :-)
Tjingeling kära allehopa.

Så här skönt och vilsamt var det innan jag skulle sta och flytta möbler. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar