onsdag 4 maj 2011

Man unnar sig

Eller belönar sig kan man ju också säga.

Fyra månader som rökfri och tre kilo off, nu är det bara tre kilon kvar att fajtas med kvar (fast helst fem såklart).

Så, ett par nya jeans blev det i dag.


Eller som Micke brukar säga till mig;
- Du måste vara snäll mot dig själv och köpa nåt ibland, man måste inte gå iklädd säck och aska bara för att man ökat i vikt.

I dag har jag så varit snäll och till och med så himla snäll att jag toppade håret och noppade ögonbryna när jag ändå var igång.

Känns helt ok om än ovant med all denna snällhet.
I morgon stundar dock tuffare tider igen.

(Och förresten Micke, helt kunde jag inte löpa linan ut. Jeansen var inte på rea, men jag lyckade i alla fall få en liten discount på ett par hundra.:-)

Det gjorde min dag det.

1 kommentar:

  1. learning by doing, my dear..... kan det vara så att det man köpt för fullpris, känns lite "bättre"?

    SvaraRadera