torsdag 19 maj 2011

Jag tänker alltså finns jag

Och tänker det gör jag och finns gör jag också, så det stämmer det han sa den gamle filosofen René.
Ja jisses så det tänks emellanåt, snudd på ohälsosamt mycket faktiskt.

Vissa ställen och tillfällen tänks det bättre på än andra.
Bra tänkarställen/situationer är:

Vid promenader/lufsningar/simning/springning/gräsklippning, ja egentligen vid all form av fysisk aktivitet.

Precis innan man ska kasta sig i drömkanoten och ge sig ut på drömmarnas ocean, då kommer dom, dom kluriga tankarna och alla bra ideér. Oj, oj, fatta så många saker/problem jag löst vid den tidpunkten och allt fiffigt jag tänkt göra i morrn.....

Och kom man i håg det sen då?
Njet, inte ett spår av allt man löst eller kommit på finns kvar dagen efter eller vid hemkomst från aktiviteten.

Tjejen med guldfiskminne och en fantastiskt massa bra ideér - ingen bra kombo.
Och inget papper och penna att nedteckna har jag aldrig till hands heller.

Nä, har sagt det förr men säger det nu igen, på skarpen.

Hallo..... Diktafon.

I dag var inget undantag, goda ideér som kom och gick. Puts väck nu när jag skulle börja skriva.
Vaddå, kan man undra?
Talet.
Yes, jag hade det så gott som klart och i min hand, det perfekta talet, roligt, allvarligt, spirituellt, rörande och ja det var bara så bra.
Nu, borta.

Dumma guldfiskar.

En sak som jag klurat på och som jag dock minns är ett eventuellt byte av yrke.
Är kock, men är så sugen att byta inriktning och lära till bagare och konditor.
Älskar att baka och pralina, mat älskar jag såklart också att laga. Men det kan jag ju (kaxigt va) och har gjort det så länge. Känns som det är dags för lite förändring nu.
Och, om jag skulle läsa bageri/konditorutbildningen så har jag såklart en vision i fjärran.

Jo, när jag då har mina papper redo så ska jag..........




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar