måndag 2 maj 2011

Brrrr

Vart tog våren och värmen vägen!??????

Några få plusgrader i morse och en kall nordan på det, skitkallt alltså.

Vantar på morgonpromenaden och vantar på kvällspromenaden.

Och månaden heter MAJ.

Ur led är tiden.

Hela helgen var riktigt kylslagen, vi stod ut i en timme vid lördagens brasa sen var vi tvugna att gå hem koka kaffe och värma oss i soffhörnet med en pläd om benen.
Söndan var inte mycket varmare den, en rask (för att hålla värmen) promenad och sen blev det stugsittning för hela slanten.

Nu längtar jag ut till mina projekt i trädgården, men jag vågar inte plantera och dona nåt mer förrän värmen är tillbaka. Det jag kan göra nu är att hålla tummarna att det jag redan satt ska klara sig.

Nu ska jag hjälpa maken att packa innan vi tar en kvällskopp. Han har jobbat hemifrån i dag då han far till Houston i morgon.
Skönt har det varit att ha haft en vanlig dag tillsammans, pyttipanna, läxläsning och allt annan som hör i hop med vardagen, det är vi inte bortskämda med.

Tjingeling och kramelikram på er kära allehopa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar