söndag 8 maj 2011

Långa sköna soliga dagar

Ute från bittida till sent.

Planterar, gräver, fixar och donar, planterar lite mer, sår en rad till och klurar.
Tar en kopp i solen, målar trädgårdsmöbler, gräver lite till, möblera om plantor, äter glass och kuckilurar.

Det är livskvalitet för mig.


Här inne jobbas det så svetten lackar.

Nu har jag fått i jorden
  • Plocksallad
  • Rucolasallad
  • Isbergsallad
  • Spenat
  • Gurka
  • Squash
  • Salladslök
  • Vaxbönor
  • Gröna bönor
  • Rödbeta
  • Chili
  • Tomater
  • Paprika
  • Krasse
  • Blomman för dagen
Och lite olika kryddörter som, Basilika, Rosmarin, Oregano, Timjan, Gräslök, Persilja , Dill.
Samt sist men inte minst så är pelargonerna omplanterade till näst sista krukan innan dom får flytta ut.

Sallader, bönor, spenat och gurka

Åhh, vad jag älskar mina trädgårdsdagar.

Morötter, salladslök, och rödbetor.

Tomater och paprika i långa rader.

Nu en stund framför burken och Mästarnas Mästare och sedan en kvällspromenad innan man somnar ovaggad.
För, nog för att det är ljuvligt att vara i trädgården, men sådär himla många steg blir det inte, mest "styrketräning" och steg vill jag ha, samlar (som på så mycket annat) nämligen på såna.  ;-)

Ha en koselig söndagsafton kära allehopa och kramelikram.

Auktionsfyndet har fått lite ny färg och ska snart få en plats i trädgården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar