måndag 7 maj 2012

Förvånad

Efter att ha setat och arbetat med marsipan en hel dag så skrek min kropp efter inte bara luft utan även rörelse.

Mathilda var redan ute och gick med pojkarna så nån hundpromenad kunde det inte bli.

Nåväl, får väl gå med mig själv då.

En powerpromewalk bestämde jag mig för.

Byter om till lämpligare kläder och knyter på mig mina toningsskor som är kalassköna att gå i.

Med lurar i öronen och ett väder, som sedan morgon/förmiddag/dag rätat upp sig avsevärt och var alldeles strålande för ändamålet.
Soligt, 12 grader och ingen vind.

Alltså, bra musik - bra väder och ensam på vägen-

Och...... all of a sudden.....

Så befinner sig min kropp mitt i en jogg.

Jäpp undertecknad springer.



Mest förvånad är jag själv - jag tycker ju inte ens om det.

?

(Tips - spring inte i toningsskor, Inte skönt efteråt, i alla fall icke i mina ben.)

Tack för i dag & Tjingeling





3 kommentarer:

  1. Läste ordet toningsskor här om dan och i undrade om det är skor man har när man tonar håret? Vad är toningsskor??!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och då måste skor och hår vara i exakt samma nyans.
      Annars är det en sko som är rundad i sulan och sägs ska stärka ben & rumpmuskelaturen. Muskelträning vid promenering samt att de sägs öka förbrännningen. Hur det är med det vet jag inte, vet däremor att dom är duktigt sköna och passar mig perfekt när jag långgår.
      Rekomenderas.
      :-)

      Radera
    2. Står nu på önskelistan inför den annalkande födelsedagen :)

      Radera