måndag 28 maj 2012

Ok, jag erkänner

Jag är en obotlig tidsoptimist.

Skriver långa listor på alla "måsten", sätter timrar för att arbeta effektivt och inte ta raster i onödan.

Och ändå hinner jag inte allt jag tror mig ska hinna på ett stackars veckoslut.

Gladare!?

Nä, tjurigare och mer stressad än nödvändigt.

Glömmer att njuta och vara här och nu.

Så lätt att berätta hur det ska vara, mindre lätt att efterleva.

Dags för förändring kanske.

Lite mer skit i hörnen har ingen dött av, men väl av stressrelaterade åkommor.

Så, hädanefter ska jag försöka att också efterleva allt det jag predikar vad gäller hälsan, kosten och allt det andra jag berättar för andra (familjen o vännerna) hur de ska göra för att må så bra som möjligt.

Stressa av nu då människa  .....................

Tjingeling och kramelikram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar