fredag 4 maj 2012

Man vaknar om morningen i Dalarna

Och det SNÖAR.

Fjärde maj.

Vojne, vojne.

Nu övergick det, tack och lov, ganska snart i regn och med det klet och gegga.

Så, bara attt sätta sig i bilen för att styra kosan söderöver.

Nä, var faktiskt inte på grund av snön, var planerat sen tidigare att jag skulle bege mig hemöver i dag.

Några sorgliga men ändå fina dagar i hemtrakterna är till ända och det är nu jag på allvar har insett hur mycket jag saknat allt och alla däruppe.

Nu, har min önskelista ändrat sig en aning och förstaplatsens önskan om det jättestora växthuset hänna nera har fått maka på sig till förmån för min önskan om en sommarstuga dänna uppa.

Nu är jag så alltså i småland igen efter ytterligare en snabb resa med tuttan, tog mig ånyo fyra timmar och femtio minuter att färdas de femtio milen mellan hem och hem.
(Im an excellent driver - vilket jag är ensam om att tycka)

Och här hemma har morgonens ruggighet övergått i hyfsat milt väder och anongens sol också.

Såååå, vi grillar hamburgare på önskemål från den yngre generationen.

Vaknar till snö och avslutar dagen med grill - underbart.

Puss och kramelikram

Å jag är så glad över alla fina människor som finns runt omkring mig, jag är rik jag.

2 kommentarer:

  1. Tycker absolut att ni skall ha ett litet torp häruppe så vi får ses lite mer!Tack än en gång för de tassvänliga kläderna och mjukishunden, Signe Albertina får som sagt vänja sig vid hundrelaterat;-)Hon har redan premiärat i sin baby björn och sovit sig genom 2 utställningar;-)Kram från Bacby flocken

    SvaraRadera
  2. Vi är på G och hoppas på det bästa.
    Puss, kram och puss igen till er alla men mest till Signe A.

    SvaraRadera