måndag 30 juli 2012

Vi skulle till Grönhögen och

 Bada i kalkstensbrottet.
Men, väl över på the Island så gjorde vi helt om och for norröver på ön.
En riktig roadtrip som har varit helt underbar blev det.
Semester på hemmaplan.
Jo, jag tackar jag.
Allt finns så nära så varför fara bort.
Vi började........
  

Med att åka till Stora Rör och där käkade vi glass och köpte oss en god Levain.


Vi for sedan till Bredsättra och tittade på karamelltillverkning och såklart gick det inte att gå därifrån utan att ha inhandlat några strutar.
Och goda var dom......



Nästa stopp blev Kårehamn för ytterligare inhandling av godsaker.





Nu började det kurra i magarna så vi styrde kosan tvärsöver ön och tog oss till stenkusten där vi parkerade oss för att äta och bada.
Ja, nu badade inte riktigt alla och jag säger inte vilka.





Efter bad, ätning och njutning packade vi ihop och skumpade sakta söderöver.

Och som för att lite sluta med det vi börja, så svängde vi av ner mot Isgärde och köpte med oss en fin påse ölandsvete.


En riktig kalasdag som ni nog förstår.

Nu kan vi mumsa, bröd, fisk och karameller och när brödet är slut så kan jag baka nytt på vårt fina ölandsmjöl.

Finemang.

Kramelikram och tjingelingen på er kära allehopa.

1 kommentar:

  1. Det är vissa som har det beviljat, själv räknar jag loppstarr i blötmyrarna
    Den gamle

    SvaraRadera