tisdag 3 juli 2012

Att läsa är att resa

Och snacka om långresa idag.......

För som jag har läst.

Min däcksstol, sol och en bok och så försvinner timmarna i ett nafs.

Har en himmelens massa böcker som ligger olästa och väntar på mig men just nu är det Theorin och hans Ölandsböcker som står på schemat.
Ruskigt bra är dom, fantastiskt språk och underbara miljöskildringar och människoporträtt. Att det hela sedan utspelar sig på platser som man känner igen och har varit på, ja det gör inte det hela sämre.

Men, jag har faktiskt gjort lite annat i dag också.

Långpromenerat, stekt massa pannkakor till hungriga ungdomar, plockat bort fyra getingbon från taket (ja, inte jag men anticimex, jag stod och peka), snoppat och rårört fyra liter jordgubbar som nu står och saftar sig, telefonerat och skratttankat (tre t:n ser konstigt ut ju), lyssnat på ett bra sommaravsnitt (Emma Wiklund) ja och däremellan har alltså boken åkt fram.

Men i morrn, då drar vi järnet i trädgårdsbuschen igen, såga och rensa så vi får in mer sol på oss och vår gräsmatta.
Började så smått i går och tog två stycken aspar som frösått sig och växt som bara den på bara några år, men nu var vi tvugna att ta väck dom.
(Vi var lite oense först då jag ville ha dom kvar för fåglarna att bo/äta/vara i, men vid närmare eftertanke så har vi träd och buskar så det räcker till dom med och gräsmattan behöver faktiskt sol och vi mindre mossa i densamma. Så så blev det.)

Kolla skillnaden
Före
&
Efter
Nu kan man se himlen.


I natt ska det sovas med app - sovapp.
Mmm, rapport kommer.

Tjingeling och kramelikram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar