onsdag 11 juli 2012

En dag

Födelsedag
Och vilken dag sen.
Har blivit så uppvaktad.
Skönsång, telefonsamtal, vykort, mejl, blomsterbud, champagne och paket.
Kunde inte haft en bättre dag.
Glad och tacksam är vad jag är.
Kunde tro att jag fyller jämt...
(nä, bara en gång om året - götlabooorg)

Nåja, nu ska vi inte ta ut oss.
Änna....


Den här vackra planteringen kom per bud.
Gissa om jag blev glad.
Bara sånt jag älskar.
Pelargon
Lavendel
Penseé
Zink
Sten
&
Helt Underbar
TACK

Åsså åkte köttet på grillen.
Långgrillning, eller sk inderekt sådan idag.
Alltså startade grilleriet vid klockan ett och runt fem var det klart.
Kan lova att det blir gott.
pensla, vända, pensla, vända, krydda, vända osv.
Lång tid, låg värm.
Sen min själ kan man äta ett kött som är så mört att tom "gamla farmor" skulle klara av det.

Men innan dess.
Ett glas champagne som kära maken fixat innan han for till jobbet.
Gott
Bara förnamnet.
Tror tom att jag skulle kunna vänja mig vid att ta ett glas champagne innan middagen fortsättningsvis.

Och
Efterpå
Jordgubbar
Lemon Curd
Grädde
Maräng

Lika gott och beroendeframkallande som champagne.
Det är nu man inser att det är bra att man bara fyller år en gång om året.

Med spänning ser jag nu fram emot att sätta tänderna i min födelsedagsbok, som vi hört så mycket positivt om.
Nån annan som tycker/eller hört nåt om den?
Nya böcker och författare är alltid spännande.
och som man säger.
Att läsa är att resa.
Nu får jag resa tillbaka måååånga år i tiden.
Vikingatiden - något av ett blankt kort för mig.
Rapport kommer vad det lider.

Och över allt vakar min nya fina goa
Gnome.
Och han, onkel Kostia, ska bo i mitt "röse" men först ska han få vänja sig vid sitt nya hem här på altanen.

Ja, en helt underbar dag har jag haft och som för att toppa den så ska jag få fara till mästerbagaren Manfred på Saltå Kvarn i höst och lära mig av "mästaren" att baka surdegsbröd.

I mitt bröst så bubblar det.
Av lycka.

Jag är så rik.

Nu blir det filmkväll
Brides Maides
Popcorn
Skratt

Tjingeling
&
Kramelikram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar