torsdag 26 juli 2012

Varmt

Typ, 28 goa grader har vi haft idag.
Precis mitt favvoväder och gissa om jag längtat efter värmen.
Ovan vid höga sommartemperaturer som man är så har kroppen inte riktigt vant sig ännu.
Lite loj och trött och det jag tyat med är att morgonpromenera (svalare då), jobbat (cyklat till å från oxå), samt legat i solen om eftermiddagen och lyssnat på podsommar.
Först framåt aftonen kom energin tillbaka och jag tog mig an gräsklippningen.
Men innan dess.....

Se den lilla stackaren.
This bird is mo more, an ex Woodpecker.
Kraschlandad hackspett som walked around the corner skulle man också kunna säga.
Så, hämta barnen och be dom plocka bort den och sen kunde jag dra igång klippningen.
(Ja jag vet jag är en fågelfegis, eller smådjursfegis kan man också säga. Men jag är snäll & gla ändå)


Nu, duschad och lite småseg sittandes med en kopp java i soffhörnet väntandes på maken som är på hemgång.
Tjingelingen so long

Och tummarna håller vi att vädret ska hålla i sig lääänge.
Eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar