lördag 19 januari 2013

Hur kort kan en lördag bli?

Visst är det mystiskt att man ibland inte hinner en bråkdel av det man planerat göra?
Hmm, kan kanske ha något att göra med den däringa sovmorgonen som blev lite längre än planerat.
Inga småbarn som är uppe och inga hundar som vill gå ut och man snoozar å snoozar å vips är klockan efter nio och det har gått en hel timme av just snoozing.
Sen ska det långfrukosteras, läsas två, ganska tjocka morgontidningar, melodikryssas, osv osv.
Jamen fatta att dagen bara går.......

Så, vad bidde det då?

Icke mycket kan meddelas.

Skulle in och få mig ett yogapass i kroppen, men, det blev en ändring på schemat så det blev "fel" sorts yoga och "fel"fröken så det blev inget för mig tyvärr.
Men för att tänka positivt så väljer jag att citera Lundell som på det glada åttiotalet myntade uttrycket "en inställd träning* är också en träning också blev det en prommis istället.

Och nu är vi här då, förkväll och strax middag som i afton skola bliva en mixed grill med potatis/jordärtskocksgratäng samt diverse tillbehör.
Nu tänker ni nog att ho har blivi toku, grill i januari.
Nja, nu är det inte riktigt så fancy eller roligt, men det låter trevligare än FRYSRENSNING.
Steker helt enkelt i grillpannan de köttbitar jag hittat i frysen.
Ja sån är jag :-)

Så kära allehopa önskar jag eder alla en underbar, eller i allafall skaplig afton också ska ni få vila öguna en stund på mina fina amaryllisar som jag skurit av och satt i vaser.
 
Visst är det en vacker blomma?

 

* Han, Lundell, sa naturligtvis inte träning utan spelning såklart.
Och den minnesgode kanske minns händelsen i fråga då han driftade en konsert på Öland eftersom han var aningens för rund under fötterna och efteråt sa den berömda meningen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar