torsdag 10 januari 2013

Krigaren


Örnen, liggande insekten, krokodilen och alligatorn.

Äntligen, efter fyra månaders träning - nu börjar dom sitta och funka - positionerna på bodybalancen.

Ett sånt där tokskönt pass i kväll där (nästan*) allt bara satt som en smäck.

100 % fokuserad och där.

Efteråt en total avslappnad under meditationen.

Och nu, mjuk och skön i kroppen och inte tillstymmelse till stelhet eller värk i ryggen.

En härlig känsla som jag bär med mig in i natten och tar fram i morgon igen.

Så gott folk god natt, dröm sött och take care också avslutar jag så som vi gör på bodybalancen och säger,

Namaste

Vilket är sanskrit och betyder kramelikram.


*Vad jag icke klarar av ännu och förmodligen aldrig kommer att göra heller är övningen där man lyfter sin egen kropp. Ungefär som att stå på händer, typ. Man står hukad med händerna i golvet och häver sakta fötter och kropp upp - fokusering, balansering, kroppskoll.
Jag bara ramlar pladask när jag provar, så jag fegar alltid ur då jag är rädd att slå min långa näsa i golvet och få näsblod. :-).



Ps: Jag ljög. Namaste betyder inte  kramelikram på riktigt, bara nästan. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar