onsdag 19 juni 2013

Aktiv ledighet

Uppstigning strax efter sju, frukostering, kaffedrickning och tidningsläsning.
En tvätt in i maskinen.
Hundungarna packas in i bilen för färd ett par mil norröver - veterinärmottagningen.
Vaccinering av Texas.
Färd söderöver mot bruks och promenering av hundungar.
In i bilen, destination NetOnNet för att finna ett par högtalare till laptopen.
Hem och lämnar in doggsen samt färdigställer några spellistor och slurpar i mig en kopp kaffe.
Packar ett styck barn samt många kassar i bilen.
Landar på stan.
Diverse ärenden - bl a shorts till killen som växer snabbareänfantomenrörsig samt ett forexbesök.
Mot stormarknaden och en jävulshandling inför stundande midsommar.
Jo, också en sväng in på apoteket för att hämta allergitabletter samt ett på "röda näsan" för att hämta pilsner.
Hem och packa upp och stuva undan.
Ta ur den lite lätt glömda maskinen och stoppa i tumlarn.
Laga middag, ja middag å middag, steka pannkakor (och varför väljer jag ett sånt spisbestyr är en gåta).
Simultanjobbar och lufsar mellan spis och dator och gör spellistor och försöker montera dom sedan tidigare inköpta högtalarna - men misslyckas.
Irriterad.
Middagsätning.
Promenering med hundarna.
Kantklippning och trädgårdsplock.
Ny maskin in.
Vaska av badrummet.
Duscha den gamla skitiga, svettiga och trötta kroppen.
Förbereda jobbkassen, typ packa rena arbetskläder.
Dra på en skön låt och koka en kopp.
Och nu alldeles strax
Sjunka ned i fåtöljen och klura ut kluriga frågor till tipstolvan (om jag inte somnar innan)

Tjingelingen

(Ja,jag ska försöka komma i håg tvätten  :-))


Åhhh, vad det är tråkigt att vaccineras. Om jag blundar kanske det går snabbare, eller också tror dom att jag sover och matte får bära hem mig. Aj, då. Där kom den. Sprutan.
 

Tjena snygging, så här står du och hänger. Ska du med upp på slingan eller!? Jaha ok, nyss varit ute. Ses sen då.

(Tysons "fjälla" som han ALLTID stannar och snackar med när vi går förbi, jo ibland pussas dom med :-), så söta så.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar