söndag 16 juni 2013

Spridda skurar

Regnet öser ned ena stunden för att i nästa sluta, det spricker upp och solen börjar skina.

En lugn dag på jobbet, vilket betyder att jag inte producerat så mycket kakor, tårtor och bullar då förmiddagen bjöd på ganska låga besökstal - kanske beroende på vädret.

Jag nockar av vid tre och sätter mig i tuttan för att bege mig mot fastlandet igen, pilar höger och ska just till att svänga när jag möter.....

En busslast med tyska turister.

Oj oj oj, ska dom till "mitt" och i sådana fall räcker utbudet till?????

Är rädd för att det inte gör så.

Far trots det vidare, då jag vet att mina kollegor är fullt kapabla att lösa eventuella kriser, också är dom hejjare på att göra finfina räkmackor.

Hem till fina familjen och söndagsmysa vid middagsbordet.

Så får det bli och så blev det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar