tisdag 4 juni 2013

Rackarns Gordon

Ringer och på displayen står det dolt nummer.
Brukar inte ta såna samtal när jag jobbar då det i nio fall av tio är en försäljare, men i dag svarade jag på grund av att sonen är ute på pryo och jag blev orolig att det kunde vara därifrån samtalet kom.
Springer undan och tar samtalet och efter att jag sagt mitt namn hör jag i andra ändan en röst som säger.
 
- Hejsan det var från SVT och frågeprogrammet Vem vet mest, du ska nu få svara på ett antal frågor och sedan avgörs det om du går vidare.
 
Åååkejj, svarar jag och känner mig lite kringkring och tokförvirrad samt lite stressad då jag har massor av annat att stå i.
Men what the heck, älskar ju frågesporter så vi kör.
 
Svarar på en massa frågor och så kommer den, dumfrågan som gör att jag inte går vidare.
 
Vad heter den brittiske premiärministern som satt före den nuvarande?????
 
Stopp i huvet, totalblankt.
Kommer inte på nån och känner mig som en dum jäkla guldfisk som står och kippar med öppen mun .
Så häver jag ur mig bara för att ha sagt nåt.
 
CAMERON, James cameron.
 
Fel, fel, fel, fel
 
Nja, fast liiite rätt för den nuvarande heter ju så, men den som efterfrågades var såklart
Gordon Brown.
 
 
 Ja, jag säger då det - rackarns Gordon, han satte inga större avtryck den killen inte.
 
Där åkte jag dit minsann.
 
(En till fråga som jag missade var att knölvalens unge kallas kalv, vilket jag faktiskt visste men stressade bort).
 
Hå hå ja ja, vad är väl en frågesport i statstelevisionen.........., säkert skitkul.
 
Säger som Tony, ja änt bittä.
 
Tjing Tjing
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar