tisdag 17 mars 2015

Liten mässa och annorlunda film

Lördagseftermiddagen ägnades åt branschmässa här i vår lilla stad. Inte stor, men såpass att man hann både tjöta med dom som man under säsong bara pratar i telefonen med och gå runt i montrarna och nästan provsmaka sig mätt.


Sen skulle det vankas middag, men vi hade ett par timmar att slå ihjäl kollegan och jag, så vi satte oss på en pub och körde en liten planering inför säsongsstart som kommer att föregås av en smygöppning vid Valborg.
Kul å en del att planera.


Söndag.


Tips och bingo i det ursköna vårvädret.


Sen gammalt så är det alltid efterrätt på grönalund om söndagar.
Och sen gammalt lider jag också av beslutsångest,.


Vilket denna söndag resulterade i att jag gjorde två desserter.

En god citruscreme i kopp.
Samt
En OHYGGLIGT god choklad och lakritskladdkaka.


Vill du göra en liknande är denna ruskigt fin, enda skillnaden är att jag har i hälften så mycket kola samt tar i ett par/tre tsk lakritspulver också gräddar jag den lite längre än vad som står i det receptet.


Vädret håller i sig å vårtecknen är både fina och läskiga.


Man får ta det onda med det goda liksom.

Måndagskväll och filmklubb.
Har varit en hel del halvbra filmer denna terminen så jag såg verkligen fram emot veckans drama.
Locke, hette den och......., ja, den var OCKSÅ sådär.
Nä, usch en sån gnällkärring va.
Är bara så ovan vid halvdana filmer på klubben, det brukar bara vara toppenalster annars.
Men, säger som jag brukar.
Skulle inte vilja ha den osedd, trots att den i min betygsvärld endast får en trea på den sexgradiga skalan.
Märklig, långsam, jobbig att titta på, men lite bra ändå på nåt konstigt vis.

"En man som sitter i en bil i nästan en och en halv timme och pratar i telefonen "
Läs och bilda dig en uppfattning här, om du vill veta mer.

Nu säger jag goder afton och går en våning upp.
Hemmaspa i badrummet i afton.
Bubbelbad, ansiktsmask och pedikyr, samt luggning av ben.
Jomen, det våras, så nu ryker pälsen.

Kramelikram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar