fredag 13 mars 2015

Själslig och kunglig spis

Min kompis Lisa och jag "springer" på än det ena än det andra evenemangen här i vår lilla stad. Vi har först våran filmklubb, sen dokumentär klubben och sen blir det andra typer av evenemang som till exempel bokprat på olika ställen, senaste var ett med Göran Rosenberg samt en release av bok två i Karin Wahlbergs lasarettserie. 
I tisdags var det  ett slottsevent, en föreläsning om "Kunglig Taffel"


På väg till slottet tog jag mig en tur genom stadsparken där det börjat vårplanerats minsann, massa penseer och så fint så.


Japansk Trollhassel i full blom gör en glad.


Och inne på slottet passar vi på att få oss en liten kvällsvard i form av en välsmakande hummersoppa innan det är dags att bege oss in i föreläsningssalen för ett par timmars lyssnande på


En kunnig karl som jag dessvärre glömt namnet på.
Kunnig som sagt, men inte så vidare lattjo att lyssna på då han saknade det där lilla extra som gör vissa människor roligare att lyssna på än andra.
(Carl - Jan Granqvist är en rolig och kunnig person enligt mig)


Och oj vilka vackra dagar vi haft, sol, so,l sol, blå himmel krispig klar luft och en intensivt blå himmel.
Jag blir så glad att det värker i bröstet av såna underbara dagar.


Tar fram yogamattan och ska ge mig i kast med mina övningar.
Texas vill va med och strax efter kommer Tyson och......., himmel det gick sådär bra att yoga med två hundungar som vill pussas, busa och också vara på mattan.


Fredagsbeställningen på fika skulle färdigställas och köras ut.


En Oscar II tårta.

Nötmarängbottnarna jag gjorde i går skulle i dag beredas med den allra godaste av de goda krämerna.


Både i och på ska det vara kräm och sedan skall det hela beströs och så att säga kläs in med rostad flagad mandel.


En mördegskaka i form med citronfyllning stod också på bak och beställningsschemat 


Nu, färdigbakt  för idag

Fredags och familjemys med långsittning vid middagsbordet, i kväll blir det ribs, med olika tillbehör och rostade pottisar/rotsaker.

En fin kväll önskas eder alla.

Kramelikram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar