måndag 30 mars 2015

Men, hallå

Vart tar dagarna vägen?????
Dom blir längre å längre men ändå kortare å kortare - om nån begriper hur jag menar.
Usel på att disponera tiden kanske???

Men glad ändå.

Våffeldagen kom och gick och vi åt våfflor till både varmrätt som efterrätt.


Det var raggvåfflor med rörörda lingon och bacon.

Och frasvåfflor med drottningsylt och vispgrädde.


Båda sorterna ruskigt goda.


Hemma på vår lilla gata så byggs det på ena hållet och på andra är det rivning och vi......


är liksom mittemellan.


För nu har den kommit, ritningsförslaget.
Vi är nöjda och har bara gjort en ändring av fönstrenas placering på kortändarna, där vi vill ha antingen ett nockfönster eller ett mindre fyrarutors istället för sex.
Vi är inne på att få mer väggyta för att kunna möblera smart dänna inna.
Så nu kollar arkitektskan på det igen och sen ska det sändas in för godkännande och bygglov och sen .........
Oj, oj, oj kan knappt bärga mig. 


Onsdagkväll och showkväll.
Snälla, fina Lisa hade fixat biljetter åt oss, Diddi och mig, i present och tog med oss till vår lilla stads evenemangshall där det alltså bjöds på show.
Det var fenomenala Mia Skäringer som stod på scenen och som vi skulle få njuta av.


Och njöt gjorde vi.
Hon är tamigfaen helt underbar och så jäla intellegent rolig att det inte är klokt.
Vi skrattade och frustade och bara insöp hennes träffsäkra betraktelser som roar och ibland oroar med samma intensitet.
En toppenkväll.

Dagen därpå gav jag mig ut på en rekognosceringsrunda på stan.


Min KA börjar låta då den i typ tio år har fått jobbat väldigt hårt och nu tycker jag det låter som om lagren är slut och jag befarar att den snart ger upp.
Men, ja vad säger man - himmel en sån massa färger det finns nu då då.
Alltså, var lättare när det bara fanns vita, mörkvit och kritvit, jag har en kritvit.
Blev ingen ny maskin.

Men väl en gryta.



Å,å, en rund i originalfärgen blev det då jag har en oval redan.
Nu rackarns kan jag laga pulled pork och baka grytbröd på samma gång.



Fast först traditionella brön som hade litegrann jäst ifrån mig då jag var ute och rände på stan.
Blev enorma limpor. 

Födelsedag på grönalund i helgen.
Den glada sonen fyllde år och firades med skön (nåja) sång, paketer och blomster.


Och eftersom hanses favoritgodis är bilar så bakade såklart den ömme modern en tårta med just hans favoritgodis.


Magic.
Bildresultat för blinkande smiley


Å snart är det påsk.
Det tycker jag om.

Men vi startar upp denna regniga dag och tillika påskvecka med film i afton, filmklubben har möte.
Vad vi ska se vet jag inte, men rapport och tycken å tankar kommer.
Så till dess.
Kramelikram och Tjingelingen.

1 kommentar:

  1. Åh så kul att bagarstugan är på gång!blir ingången på långsidan,sett från gräsmattan tyo?! Kram

    SvaraRadera