torsdag 2 april 2015

Nja

Jag vet inte jag.
Sådär.
Filmen som visades på filmklubben alltså.
Mr Turner hette den och den va, ja, faktiskt mest lång (150 min) och i mitt tycke väldigt lååångtråkig.
Eller också fattar jag inte det konstnärliga budskapet för fem öre - en sak fattar jag dock och det är att jag inte håller med recensenten alls.
" Timothy Spall fyller duken med sin energi" skriver hon här -  hmmm, ja, jag nickade till å fick gamnacke flera gånger, så enligt mig var det inte mycket till energi där inte.
Nä, denna termin har inte varit den bästa på filmklubben, en film kvar att visa och jag hoppas att det blir en bra en.

Varannandags väder råder, ena dagen är det uppknäppt jacka å vante i fickan samt solglas på näsan och nästa är det gummistövel och olle på.


När det regnar som värst å vare sig hundungar eller människohonor trivs ute, ja då stannar vi inne och trillar påskköttbullar.


Bakar bröd gör vi också.


Beslutsångesten- vilken form skola bröden ha?


Blir både knutar, skårade och runda av den skållade goda pomeransdegen.

En nötmaräng vispades ihop också då det inkommit en beställning på OscarII tårta och kanske en Hofdala.


Beredd på vilket som,  då jag gjorde två plåtar.


Och finally.
I går kväll kom gullvippan hem för att fira påsk och kolla så glada hundungarna blev.
Glad är undertecknad också, för nu trillar dom in en efter en i går dotter, i kväll make och i morgon kommer de kära Dalingarna.
Happy Days

Nu ska lammskånken benas ur och läggas i marinad, äggen kokas, för och efterrätter prepareras och kanske kanske (om ho blir hemma i afton), så kan det bli en massage efter den planerade påskabastun.  


Glad Påsk och Kramelikram.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar