fredag 10 april 2015

Hur tänkte jag där

Jag älskar mina goda smoothisar som jag gör lite nu och då.
Ibland till frukost, ibland till lunch och ibland bara för att det är så herrans gott och, inte att sticka under stol men, ibland gör jag en sådan bara för att det finns lite för mycket frukt eller grönt som behöver ätas upp.
Är ju som bekant inte mycket för att slänga livsmedel och då är det ett ypperligt sätt att använda lite "gamla" eller skadade vegetabler och/eller frukter.

Nu hade jag en massa spenat samt avokadosar som behövde gå åt, men då jag är smock själv hemma så är det inte det lättaste att tugga i sig alltihopa helt allena.
Och en smoothie gör ju liksom ingen verkan så.........., jamen hon tar sig en detoxdag med gröndricku hela långa dagen.
Och all in ska hon också gå - inget koffein eller andra stimuli skola intagas under dagen.
Så så blev det

Beslutet var taget och med liv å lust gick jag in för dagen D (etox).
Kändes så bra och dessutom kunde det kanske bli en god vana med nån sån dag emellanåt för gudarna ska veta att det behövs.



Börjar nämligen mer å mer anta formen av Svampbob fyrkant.
Midjan har flygit all världens väg sen rökstoppet för några år sedan och, de av Östersjökliniken försörda, rasbenen sticker ut dänna nera ur den geleartade överkroppen som två randiga stockar och ovanpå allt tronar det gråsprängda huvet med den långa aristokratiska näsan mitt i nyllet.


Hujedamej



Vaknar och dricker citronvatten.
Kommer hem dricker en smoothie.
Lunch, dricker en smoothie.
Mellis, dricker en kopp örtte.
Middag, dricker en smoothie.

Sen är jag så jäkla trött frusen och lessen att det inte med ord går att beskriva.

Här krävs en insats.

Brygger sex koppar kaffe, dricker upp dom och går och lägger mig.
Sover som en medvetslös i tio timmar och vaknar och är fortfarande trött men har i alla fall inte ont i huvet och fryser inte heller.
Sex koppar kaffe senare.
ÅÅÅÅ, nu, äntligen som folk igen.
Pigg och glad.

Hur tänkte jag där??.
Har druckit kaffe varje dag i 36 år, typ, och nu ska hon DETOXA.
Ja, jag säger då det.

Vid alla mina andra kurer under årens lopp, fastor och konstiga teperioder har jag aldrig varit utan javat just för att det är mitt livselixir.

Nä, nu är det slutdetoxat på det sättet.
Nästa gång blir det gröningar varvat med mitt svarta, heta, starka och goa kaffe, som ju faktiskt också är av naturen kommen.

Som det kan bli va - så oproffsigt.

Tjingeling



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar