tisdag 7 april 2015

Glad var den

Påsken 2015
Eller som Torssons skaldade "det skojades å stojades å röktes cigarett" (minus ciggen för min del dock).

Stormiddag om långfredagen där vi satt tolv runt bordet och smörjde kråset. Det vankades soppa till förrätt, stekar av både lamm och nötmodell, gratänger av såväl potatis som grönsaker och det hela napperades med en rödvinssås till huvudrätt och till kaffet fick vi en len citruscreme med lite grädde på toppen - en lyckad afton vill jag lova.

Påskaftonen kom, men ingen hare!!!!!!
Påskdåren dök upp istället och delade ut ägg till de församlade innan de skingrades för att bege sig ut på olika äventyr.
Det var vitt skilda saker på schemat denna dag, det målades ägg, höggs björk, gicks på allsvensk fotbollspremiär, stadsflanerades och pubbesöktes innan alla får åter samlades på grönalund för att tillsammans bereda påskbuffen.

Efter påskbuffen for de unga vuxna in till den lilla stadens centrum för att möta upp och påskpartaja med sina kompisar och kompissor, de inte lika vuxna spelade och vi övermogna hade soffmöte med kaffe och totta.

Också dog min telefon.


.Påskdagen.
Vi packar fikakorgen och far över bron.
Utflyktsdags.
Härligt väder, soligt men något kylslaget.
En kanonskön dag som vi sedan avslutade med lite sällskapsspel och baravaratillsammanstid.


Måndag fast söndag = en annandag.

Avresedag för nästan hela ligan.

Och jag fick en ny telefon.
Nu är hon glad.
OCH nu
Kan hon ta såna här fräcka panoramabilder, vilket hon inte kunde med den gamla.

Här kan man se var björken stod och där den nya stugan skall stå.
Efter stora puss och adjö föreställningen for vi skilda vägar åt.
En del norröver och en del österut.

Vi som for österut, for för att titta på de söta små valparna som nu blivit sex veckor gamla.


Jomen, Tyson har blivit pappa igen och här ser vi Texas och Tyson som uppvaktar snyggmamman till valparna.


Visst är dom underbara.
Skulle lätt kunna köpa dom allihopa.


Å den här lilla smulan hon bara lade sig tillrätta i min famn och somnade hos "farmor".

Också luktar dom så underbart gott - lite som en hasselnöt.
Och alla som känner mig vet ju vad jag tycker om hasselnötter.
Jäpp
Älskar dom och valparna.
Efter valpbesök och massa gosande så separerades vi, dottern och maken for vidare till Göteborg och sonen och moi for hemöver.

Så, i dag som är en vanlig dag men påskledigt och därför fortfarande lite ovanlig - så nu ska sonen skjutsas till bussen och fara till London och jag blir .........
Helt Ensammen.

Men jag har ju mina hundungar ju.

Och, sen är jag en märkliger prick som trivs att vara allena och kuckelura.

Blir det för jäla trökigt, ja då får jag väl baka.

Tjingelingen för nu, tack för titten och Kramelikram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar