torsdag 16 april 2015

Kul(tur) å blommor å blader

Där satt den.
Äntligen en film i min smak.
Avslutning på filmklubben och alstret för aftonen var en rulle vid namn Still Life.
Lite sorglig, lite glad, lite hoppfull, lite nedslående och mycket välspelad och bra samt med en liten twist och aningens oväntad.
Nu kan hon ta "filmlov" och med längtan se fram emot en ny säsong där undertecknad kan gå med frikort.
Jomen, tur som en tok hade hon strax innan filmvisningen.
Det går nämligen till som så att vid sista filmen för säsongen så lägger man sina medlemskort i en korg också blir det dragning på dessa och som vinst så får man ett gratis medlemsskap nästkommande termin, och nu var det alltså min tur att bli den utvalda.
Glad - Jäpp.

Tisdagskvällen tillbringade vi, Lisa och jag, på slottet där vi lyssnade på duktiga och väldigt inspirerande Linda Schillén.

Men innan vi blev inspirerade så sörplade vi i oss en god rotfruktssoppa i slottsrestaurangen.

Sen fick vi några timmar av tips, trix och goda råd.
Så pass att jag redan dagen därpå for till Blomsterlandet för att införskaffa en del braatthasaker till idéerna som uppstod.
Också fick jag svaret på varför min rucola de två sista åren inte blivit som jag önskat - fin och riklig.
Jordloppan har varit framme se.
Nu ska hon odla rucola på ett helt nytt sätt som Linda tipsade om också vore det väl hunnan om det inte blir en stor och frisk skörd i år.



Å dagarna dom bara rusar iväg.



Å hundungarna promenerar med mig ut i skogen.


Det är ju för ljuvligt.
Skulle kunna stanna i den vackra vårskogen dagen lång.
Men se det går ju inte, njuter av den gör jag dock dom stunder vi är där.


En får ju passa på liksom, för nu står det inte på innan vi drar igång med bakningen  på det lilla fina caféet och då är det slut på skogsglidardagarna.

Var sak har sin tid.
Å nu njuter jag här och sedan där.


Bygglovsansökan inskickad, nu håller vi tummen att 1. de tar upp ärendet på nästa möte, och 2. att de godkänner ritning/ansökan.
Sen så, är det bara att riva igång.

Bakat har jag inte gjort på flera dagar, känner hur det börjar klia i fingrarna och saknar ljudet av blandaren som står å går å går å gör degar.


Men snart blir det bak.
Matade suris idag så i morgon ska hon sno ihop en deg.
Lite fredagsskoj sisodär.

Tjingeling och tack för titten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar