lördag 11 april 2015

Long Banana

Hallon, Bombonera, Black Plum, Grekiskt Hjärta och Bajaja.

Och vad är nu detta.?

Jo, det är alla mina tomatsorter som hon satte för en månad sen ungefär.
Dom är nu omplanterade i nya större krukor och ska få stå där tills det är dags att plantera om i ytterligare större kärl och sedan slutlige flyttas ut i det lilla växthuset.

MEN, ett litet men har liksom krupit in och ställt till det en aning.
Ett problem av I-landsmodell, jag vet, men ändock ett sådant.
Alla frön tog sig.
Ja, så är det.
Satte fyra frön av vardera sort och räknade med att jag i bästa fall skulle få hälften att gro och bli små plantor och det skulle vara tillräckligt då jag ju också vill få plats med paprika, gurka och chili i växthuset.

Nu har 24 tomatplantor, finns inte en suck att alla får rum, även om jag struntar i de andra grönsakerna.

Vojne, vojne.

Säger som indiern på hotellet i London.

What can dooooooooo???


Ja, antingen får jag ge bort, bygga större växthus, testa att ha utomhus, eller hoppas på att inte alla överlever fram till det är dags att plantera ut.

Hmmmm.

Sussie klurar och planterar vidare - nu ska kryddörterna i jord.

Kramelikram.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar