fredag 23 september 2011

En tuff liten rackare

Min innehortensia som jag tog ut i försomras, då den gett upp inomhus.
Jag tänkte som så, att jag ger den en chans ute.
Går förmodligen inte, men.
Ja där stod hon och faktiskt blommade så fint.
Sen var blomningen över och jag tänkte att, what the heck, det är ju ett experiment så....
Jag klippte bort alla vissna blommor.
Vet att man inte ska klippa hortensior,
Men, som sagt.
Sen
Glömde jag mer eller mindre bort henne.
Så, idag..
På väg till växthuset för att hämta tomater.
Kollar lite snett till höger 
Och
Döm om min förvåning.
Där står hon lilla fröken Hortensia och
Blommar.


Min tes tror jag stämmer.
Sluta sköta om så förskräckligt
sköter det sig av sig självt.


Till kvällsvard
 och till det
Vin.
Flera glas.

Tjingeling och Kramelikram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar