fredag 2 september 2011

Principer

- Hjälm!?
- Nähä, det kommer inte på fråga det går helt emot mina principer, hör jag mig själv säga.

Vid närmare eftertanke är det mycket som jag vare sig gör, köper eller använder och det bara för att jag bestämt mig, gjort till en princip (grundsanning enligt saol).

En principfast, tjurskallig och orubblig kvinna i sina bästa år som håller på sina grundsanningar.

Ja, kan nog stämma in rätt bra på undertecknad, åtminstone om maken får frågan :-)

Några av mina principer då;

  • Vägrar cykelhjälm, men tvingar barnet att ha. Blir det lag även för vuxna, ja då blir jag antingen lagbrytare eller också parkerar jag cykeln för gott.
  • Kommer icke på fråga att jag skulle semestra i vare sig Turkiet eller Thailand.
  • Vägrar att köpa Expressen. Handlas det kvällstidning så ska det vara Aftonbladet. Var politiskt från början, men nu vete hunnan. Vår morgontidning är så illblå den kan bli.....
  • Sätter inte min fot på vare sig Lidl eller Netto.
  • Badar aldrig i vatten där temperaturen understiger 22 grader, (ok, har hänt en gång i Borås)
  • Varor av märket Euroshopper går fetbort och hamnar aldrig i min kundkorg.
  • Använder aldrig "självgående" funktionen när jag klipper gräset. Fusk, ska vara armkraft.
  • Ketchup av annat märke än Heinz kommer inte in i detta hus, gäller även för den delen också chilisauce.
Vilken stolla kan man tycka och ja så kanske det är, men sån är jag och jag säger som Groucho Marx:

Dessa är mina principer. Men om du inte gillar dom så har jag andra.

Du kanske har lika stolliga principer du med?


2 kommentarer:

  1. Håller med om allt förutom cykelhjälmen och gräsklipparen. Jag tycker det skulle vara självklart även för vuxna att använda cykelhjälm. Vi vuxna ska ju vara en bra förebild. Det är svårt att förklara för barn och ungdomar varför de måste ha hjälm när motsvarande inte gäller för vuxna.

    Kram från en Åsa

    SvaraRadera
  2. Hjälm är lätt att lära sig, efter ett tag så känns det faktiskt naket utan...

    \sa maken micke som cyklar i gbg där nästan ALLA har plast på huvet.

    SvaraRadera