torsdag 8 september 2011

Moment 22

Och dagen som började så bra.

En tokskön morgon, där den ljumma morgonvinden smekte kinden, där jag kom framsusande på cykelvägen med sikte på skolan och ytterligare en rolig dag bland likasinnade.

Producerat en massa bröd av alla de sorter, skratt blandat med jobb.
Ja en toppendag.

Tills - humörsänkare numero 1.

Tjafset med csn, kursanordnare och skola (ja, skolan är det inget sånt tjafs med, dom råkar bara vara).
Det går liksom bara förrunt.

Kursanordnaren säger
Tala med csn
Csn säger.
Tala med skolan
Skolan säger
Tala med kursanordnaren
Kursanordnaren säger......

Och nu är jag inne på varv nummer två och jag känner mig något frustrerad, vet snart inte vad jag ska göra.
Tar så mycket energi som jag hellre vill lägga på utbildningen och min familj.
Ledsen och arg blir jag också, ser det värsta scenariot hända:
Att jag måste hoppa av.
Vill inte vill inte, det här är ju det roligaste jag gjort sen jag mönstrade på Coppelia för länge länge sedan.

Försökte skaka av mig de mörka tankarna genom att ta mig en kvällspowerpromewalk med propparna i örona lyssnandes på MNK och nycirkusartisten Katla och se det lyckades.
Skratt är det bästa som finns.

Laddad för rond nummer tre, vilken jag har för avsikt att vinna. :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar