onsdag 7 september 2011

Uppraggad

Jaha, nu är det snyggTysons tur då.


Fick en förfrågan från avelsrådet om jag kunde tänka mig att "låna" ut honom i framtiden för avel.
Och javisst, det kan visst gå för sig.
Har inte hjärta att undanhålla omvärlden denna underbara ras.

Så nu finns han också, liksom pappa Texas i rullarna som en tänkbar kandidat inför framtiden

Sådan far sådan son - eftertraktade bland damerna.......

Vilket liv va!!!!

Hoppas jag återföds som hanhund i nästa liv.

Fatta:

God mat serveras på fasta tider (Jo, gårdisar äter gott då dom är gourmeter. Gärna ekologisk nötfärs, nåt kokt kycklingbröst emellanåt, råbiff utan kapris, leverpastej osv).
Uppvärmda dunbolster (människorna är sååå hyggliga och värmer upp bädden).
Promenader och lek
Utflykter till roliga parker/stränder
Sjuk och friskvård
Obegränsat med smek och kel.
Egen fåtölj, gärna med en gosig filt i.
Hemleverans av partner för älskog och efteråt får man beröm samt ett gott ben.
Slipper allt ansvar för eventuella avkommor.

Nån mer som vill bli hund kanske??????

Och på cykelfronten är läget status quo, den står där den står.
En skillnad dock, den är säkrare förankrad nu då ett bygellås blev ditsatt under dagen.
Spänningen är olidlig - ska far i huset få loss den till helgen.??????

Och på "jobbet" är allt bra.
Roligt, intressant, spännande, lärorikt, utmanande och alldeles underbart.
Idag - småkakor, bakelser och tårtor.



Och inte minsta lilla smula har jag pillat i mig - respect.

1 kommentar: