måndag 18 februari 2013

Fort hem gick det

En del påstår att jag kör brutalt, nämner dock inga namn.
Äh, jag vet inte jag.
Att jag kör i ett svep det vet jag däremot, är en sån som ogillar att stanna i onödan på mina resor.
Kör allrahelst från A till B utan vare sig kaffe eller kisspauser om det går, oavsett om det är tio, tjugo, trettio eller fler mil.
Kaffe har jag med i pipmugg och knipa är jag snart nog svensk mästare på.
Att jag sen gillar att gasa och att det bara finns oduglingar ute på vägarna när just jag är ute och åker ja det är en annan historia.

I dag var vi hemma på, nästan, ett kick då sonen skulle iväg på sportlovslan, dottern på tjugoårsuppvaktning och jag hade min filmklubb om aftonen
(så till den hade vi iofs inte brått, men ändå:-))

Regn och snöglopp hela vägen och på det en massa tung trafik som sprutar upp skiten på lilla söta tuttan som numera inte är silverfärgad utan har antagit en mer svartgrå look.

Väl i småland gick regnet dock över mer och mer i snö och nu sent om aftonen snöar det ganska rejält, vilket för övrigt inte glädjer mig.

Men, för att citera den indiske portieren på vårt lilla sunkiga hotell i London
- What can doooo?
Tja typ ingentingen.

Blundar och drömmer om våren.

Goder afton och Kramelikram


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar