torsdag 7 februari 2013

Vin blev sprit

Bok och författarafton där förlaget Max Ström var med några av sina författare och en hel massa böcker.
Kanontrevligt, liten tapasliknande buffe samt spännande berättelser om såväl kulturvärldsarv som dryckjom.
DN:s vinskribent Bengt-Göran Kronstam var på plats pch skulle berätta om, vin trodde jag.
Så blev det inte.
Han talade istället om allehanda spritsorter, vilket ju inte var det sämsta.
Intressant och roligt sammanfattar jag alltså kvällen.
Kan också nämna att jag i afton druckit de dyraste droppar ever.
En fyrtio år gammal Calvados smekte mina läppar, svaldes med vördnad, stor smak uppstår och en liten suck av välljud kunde höras.
Himmelskt god.



 
Kronstam talar sprit.
Böcker köptes, såklart.
Jag är en sån som inte kan motstå en god bok och inte kan jag välja heller, så....


 
Calvadosen jag smakade heter.......och har beställningsnummer...... om du vill beställa en flaska till helgen.

 
 
Tillbaka till verkligheten nu - en kopp ingefärsdryck.

Kramelikram
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar